Thursday, May 8, 2008

TIADA KATA SECANTIK BAHASA

Kerisauan Cinta

Tiada kata secantik bahasa
Untuk ku luah apa yang dirasa
Memang sudah lama menjadi rahsia
Tetapi sukar untuk dikata
Kerana ini pengalaman pertama
Tidak ku tahu apa puncanya
Mengapa itu bersarang di jiwa
Memang hanya dikau yang bertahta
Tetapi tetap ade bimbangnya
Ku takut ia hanya sementara
Sama ada aku perosaknya
Atau dikau sebagai pemusnahnya
Tetapi aku tahu apa yang ku rasa
Dan itulah yang sebenarnya
Tetapi ku takut muncul putera lain di mata
Menggoyangkan apa yang dirasa
Dan tu takut muncul puteri lain diantaranya
Membuatkan dikau berbelah bagi antara dua
Tetapi aku yakin aku takkan lupa
Menyintai orang yang begitu lama
Baru sekarang ku terasa manisnya
Jadi insya-Allah apa yang ditakuti tiada
Dan percayalah dikau yang terawalnya
Dan aku akan realitikan dikau penghujungnya
Penghujung bagi segala apa yang dirasa…

No comments: