Tuesday, May 27, 2008

PANTUN CINTA





Cantik Sungguh Si Bunga Kemboja,
Menjadi Idaman Puteri Jelita,
Mengapa Hati Rindu Sentiasa,
Apakah Ini Namanya Cinta?


Bunga Kemboja Indah Berseri,
Menjadi Pujaan Si Dara Muda,
Andai Rindu Bertandang Di Hati,
Tiada Lain, Itulah Cinta.


Puteri Cantik Berbaju Kebaya,
Menjadi Idaman Putera Mahkota,
Mengapa Sayang Sering Tercipta,
Jikalau Hati Sering Terluka?

Puteri Rupawan Tiada Terkata,
Dipandang putera hatinya melayang,
Mengapa tidak hati terluka,
Kerana hati terlalu sayang.


Malam Akan Hilang Serinya,
Jika Bulan Hilang Didunia,
Cinta Akan Berubah Juga,
Jika Hati Berubah Sayangnya.

Jika Cantik Dipandang Mata,
Tidak Perlu Dicari Ganti,
Jika Setia Dalam Bercinta,
Tidak Berubah Sayang Dihati.



Aku rasa sudah hampir lima tahun pantun ini direka oleh seseorang…
Dan aku tak pasti pantun ini memerlukan jawapan atau pun tidak…
Tapi aku terpanggil untuk membalas pantun ini…
Dan pantun yang ku balas ini juga hampir berusia lima tahun…
Tapi insan yang mereka pantun ini tak pernah tahu yang selama ini pantun nya telah ada yang beli, dan aku orang nya…
Aku harap insan yang mereka pantun ini, berpuas hati dengan jawapan yang aku beri untuk pantun yang dijualnya…

7 comments:

Unknown said...

hahahaha... ;)

Unknown said...

pandai jugak awk buat pantun kan...?


;)

amer zaman said...

akhirnya,kamu ada blog

selamat datang ke dunia satu lagi

nicegirlz said...

azizulhafiz
TQ,sbnarnya org yg jual pntun ni yg buat sy pndai..
kcian klu x beli..
soalan tnpa jwapan..

amerzaman
TQ..
ya, akhirnya!
tp sy bkn org seni spt kamu n u all!

nicegirlz said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

hahaha... ni nak bg tau.. anda di tag... oleh itu jawap tag ini..


"7 sebab kenapa korang taknak aku jadi Kekasih korang"


sape suruh bc entri sy yg bertajuk "aku jawap".. jd x reti2 nak jawap?? ;p

nicegirlz said...

sabar la...
nnti sy jwap k...
nx week ke,nx month ke,nx year ke..
hehehe..nnt sy jwap.
tunggu......